Sabtu, 19 September 2015

TIPS KULIT CANTIK : KEPENTINGAN MASKER MUKA UNTUK ELAK MUKA BERKEDUT!!




Salam semua, hari ini saya nak share pasal Masker Muka. Dan nak cerita tentang kepentingan Masker Muka ni. Sesiapa nak elak muka berkedut kene baca sampai habis ok.

Kenapa pentingnya pakai Masker ni?

Mencuci muka hanya menghilangkan kotoran di permukaan muka, tetapi tidak di bawah lapisan kulit. Masking ni membantu untuk exfoliates sel-sel kulit yang dah mati dan memastikan pori kita sentiasa bersih. So penggunaan toner, hydratind cleanser, cream akan berfungsi dengan lebih baik sebab pori dah bersih. Best kan??

Berapa kerap nak pakai Masker?

Ok lepas cuci muka, boleh pakai masker terus, selepas tu baru lah nak pakai toner dan moisturizer ke. Untuk kulit normal, boleh pakai 2-3 kali seminggu
Untuk kulit kering, boleh pakai 1-2 kali seminggu
Untuk kulit berminyak, boleh pakai 3-5 kali seminggu

INGAT!! Pada yang ada suami tu, hehehe kalau boleh pakai lah time dia takda. Time dia ada make sure muka cun cun segar aje ok hehehe

Jenis-jenis Masker?

Macam-macam kat pasaran ada kan, ada jenis peel off, clay dan macam-macam brand lah, tapi I am no longer using all that hehehe sebab dah ada Masker Idaman Hati weeee. Sat gi saya share ye. Tapi sebelum tu nak cerita Masker buatan sendiri yang pernah saya amalkan hehehe

Masker Tisu dan Telur Putih

masker tisu dan telur putih

Hehehe ini memang selalu sangat buat masa zaman sekolah dan universiti. Murah lah katanya kan. Guna kan telur putih dengan tisu je. Macam biasa cuci muka dulu. Lepas tu sediakan macam kat atas ni. Tisu tu potong la kecik sikit, guna 1 ply (lapisan tisu), size tisu poket tu gunting dua, lalu kan dekat telur tu, lepas tu tepek la seluruh muka. Ingat, eye and mouth area jangan letak pulak ye..Kang kalau gerak-gerak, kedut pulak hehe sebab eye area kawasan dia lembut. Mulut tu kang nak cakap susah pulak kan hehe. Tunggu la sampai kering lepas tu boleh la peel off sama dia. Best best hehehe.

Masker Timun

set kulit cantik shaklee

Haha ini pon antara yang murah juga ni. Timun tu blend je halus dan tepek la kat muka. Segar juga. Oh ya selalu nya pemakaian masker ni dalam 20min je gitu atau pun sampai la dia kering.Tapi untuk Masker timun ni, timun kan berair kan, jenuh la nak tunggu kering hahaha, so 20 min pon ok dah ye.

Masker Idaman Hati I kala ini hahahaha




Jeng jong jeng...hehehe jangan terkejut tengok muka I ye.. Tapi ni lah masker paling best abad ini. Lakukan dengan konsisten and you will see the difference. Ini lah Masker ESP dan Vita E hehehe. Senang je nak buat dia, ambil la setengah sudu besar ESP, dan kacau dengan air, agak-agak la kelikatan dia tu kan, jangan la cair sangat kang meleleh aje pulak. Lepas tu ambil sebiji Vita E Complex, guntingkan dan picit ke dalam sebatian ESP tadi. Kacau sampai sebati.

Oh ya, ada juga orang mix dengan Yogurt. Jangan lah pulak mix dengan Yogurt perasa mangga ke apa hahaha. Amek yang Plain Yogurt sudah. Kang terover manis pulak nanti hehehe. Kesan nya sangat segar ok lepas buat Masker ESP dan Vita E Complex ni.

Nak cuba Masker yang istimewa ini, mudah sahaja. Hasilnya memang menawan dan yang penting ianya selamat. Tiada kesan sampingan pada kulit tau. Nak dapatkannya, mudah sahaja, boleh pm sy..detail ada kat bawah ni ye..=)

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



♥ sms/whatsApp: 0199426177



COD:Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi, PULAU PERHENTIAN,BESUT TERENGGANU

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan
 setiap pembelian khas untuk anda!Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



Tiada ulasan:

Catat Ulasan