Khamis, 23 Februari 2017

Set Resdung Shaklee, Penawar Resdung Ajaib

Assalamualaikum


Pos saya hari ini ialah tentang penyakit resdung..sesuatu yang
 tidak asing bagi saya kerana kebanyakan masyarakat pada 
hari ini mempunyai masalah ini. Nampak macam tak bahaya, tapi 
banyak juga yang tak elok pasal resdung ni.Kebetulan juga ada 
seorang kawan berminat untuk tahu tentang set resdung Shaklee..
so, saya kongsikan di sini serba sedikit yang saya tahu dan hasil
carian daripada Pakcik Google tentang penyakit resdung ni..Yelah, 
nak cari penyelesaian kenalah tahu apa puncanya terlebih dahulu,kan..

Hmm..apa resdung tu yer..?

RESDUNG/ALERGI

Resdung (sinusitis) adalah radang pada lapisan rongga hidung yang 
memiliki beberapa pasangan iaitu frontal, ethmoid, 
maxillary dan sphenoif.

Perbandingan antara sinus yang sihat dan tidak sihat


APA TANDA-TANDA SESEORANG MENGALAMI 
MASALAH RESDUNG?

- Hidung selalu tersumbat
- Terdapat lendir dari hidung dan tekak
- Sakit atau rasa berat muka terutama kawasan di antara mata
- Sakit tekak yang berpanjangan dan berulang
- Demam atau rasa tidak sedap badan yang berpanjangan
- Gejala alahan hidung seperti selalu bersin, gatal hidung 
dan sebagainya
- Sangat sensitif dengan habuk dan bulu binatang
- Kawasan sekitar mata dan muka membengkak apabila 
resdung semakin teruk
- Keluar jerawat yang banyak di muka(hanya orang2 tertentu 
ada simptom macam ni)

Terdapat dua jenis resdung, akut dan kronik. Gejala biasa
masalah resdung termasuklah kesesakan hidung, hidung 
berair, sakit kepala sinus, dan batuk. Resdung akut boleh
menyebabkan kehilangan pendengaran berkaitan resdung.
Walau bagaimanapun, keadaan ini tidak akan membawa  
kepada pekak kekal dan sekalipun resdung akut sembuh,
pendengaran takkan kembali menjadi normal. 
Sebaliknya, sinusitis kronik biasanya menyebabkan
kehilangan pendengaran sementara yang boleh berkembang menjadi
keadaan kekal. Ini berlaku apabila resdung kronik membawa kepada
komplikasi lain seperti jangkitan telinga.

Kehilangan pendengaran akibat resdung boleh berlaku apabila jangkitan 
merebak ke telinga. Pendengaran akan terjejas apabila gegendang
 telinga mendapat tekanan yang disebabkan oleh keradangan sinus. 
Tekanan terbentuk disebabkan oleh pengeluran cecair dari bahagian
 yang berlainan, termasuklah sinus.

Haa..bahaya juga resdung ni ya..

PUNCA RESDUNG

ALAHAN

 - Terhadap jenis makanan tertentu , habuk , parasit (demodex) dan kutu.

- Semasa anda mengalami alahan, daging yang bertindak 
sebagai penapis  udara di dalam hidung akan membengkak.  
Seterusnya ia menyebabkan pergerakan udara tersekat.  
Apabila udara itu tidak dapat keluar,
ia pastinya akan terkumpul dalam rongga hidung.  
Kesannya, kulat akan tumbuh dan kawasan dalam
 hidung menjadi semakin membengkak..

KECEDERAAN

- Mungkin sebelum ini anda tiada masalah resdung, tetapi tiba2 saja 
anda mempunyai simptom resdung setelah mengalami kecederaan pada
 hidung. So, sesiapa pun berisiko mengalaminya. Apabila struktur hidung
 menjadi tidak normal, yang mungkin diakibatkan oleh tulang hidung
 retak atau patah ketika kemalangan, ia boleh menyebabkan seseorang 
mendapat penyakit resdung.  Bagi sesetengah orang yang mempunyai 
struktur tulang hidung yang "senget" tidak lurus (deviated nasal septum),
 risiko untuk mendapat resdung adalah tinggi.

JANGKITAN KUMAN DARI GIGI

- Kerosakan atau sakit gigi di bahagian atas juga boleh 
menyebabkan resdung. Kuman atau bakteria yang berasal 
dari kerosakan atau sakit gigi boleh merebak dengan 
mudah ke rongga sinus dan menyebabkan resdung.  hal 
demikian kerana kedudukan gigi gusi atas amat berdekatan
dengan rongga sinus.  Rongga sinus yang terdapat di dalam
tulang pipi ( dikenali sebagai maxillary sinus) merupakan 
rongga yang paling kerap mendapat sinutisis akibat kerosakan 
gigi. Dalam beberapa kes, mencabut gigi atau prosedur
pergigian yang tertentu juga boleh menyebabkan resdung.

TERDEDAH PERSEKITARAN TERCEMAR

- Disamping itu, kajian menunjukkan tabiat menyelam dan menyelam 
di air sungai atau kolam yang kotor serta laut yang tercemar turut 
menyumbang dan mengakibatkan penyakit ini. Apatah lagi bagi mereka 
yang bekerja dalam bidang ini. Memang berisiko besar dan anda 
mungkin ada masalah resdung!!

- Lebih parah lagi, resdung ini boleh merebak ke bahagian mata.  
Akibatnya, anda boleh hilang deria penglihatan dan ia juga boleh 
menjangkiti otak.  Tetapi, resdung tidaklah berjangkit kepada orang 
lain atau diwarisi oleh keturunan.

Macam saya, walaupun suami ada resdung dan selalu terbersin depan saya, 
tidak semudah itu untuk saya dijangkiti. Dan sekiranya anak2 mengalami 
masalah ini, tidak semestinya ia berpunca daripada penyakit keturunan
 ibu bapa. Satu tanggapan yang kurang tepat dan sangat biasa dalam 
masyarakat hari ini.

Jadi, bagaimana untuk mencegah simptom Resdung?

CARA MENCEGAH SIMPTOM RESDUNG

1) Elakkan daripada memelihara binatang berbulu di dalam rumah seperti 
kucing dan arnab
2) Jangan menggunakan sarung bantal, cadar dan selimut yang diperbuat 
daripada bulu binatang
3) Ringankan tangan kawan-kawan untuk membersihkan carpet/permaidani. 
 Kalau perlu, gunakan penyedut hampagas (vacuum cleaner) yang berkualiti.
4) Jika ingin mengemas rumah pakailah penutup hidung.
5)Minum air suam/mineral dengan kadar yang banyak.
6) Selalulah mencuci dan menjaga kebersihan muka
7) Jika anda ada alahan terhadap jenis makanan tertentu 
(contohnya makanan laut, elakkan mengambilnya)

Shaklee juga ada produk untuk membantu mengatasi masalah ini. Set ini 
juga membantu mengatasi masalah alergi atau 
gatal-gatal di seluruh badan.

SET RESDUNG/ALERGI SHAKLEE

1) Alfalfa Complex
2) Vitamin C
3) B Complex
4) Nutriferon(Tambahan)
Nutriferon untuk alergi
Set asas resdung dan Alergi Shaklee( Alfalfa Complex+B Complex + Vitamin C)
Berikut adalah fungsi setiap vitamin tersebut...

ALFALFA COMPLEX

- Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri
- Ia kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan keradangan
 terutama akibat dari ekzema, resdung, alergik dan gegata.
* Pesakit SLE tidak digalakkan ambil Alfalfa..

B COMPLEX

- B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu 
pengeluaran antibodi badan
- Membantu dalam pembinaan protein dalam tubuh
- Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk 
menyingkirkan sel-sel mati
- Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress

VITAMIN C

- Bertindak sebagai anti-histamin tanpa perlu kita mengalami side effect
 dari pengambilan drugs anti histamin
- Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh
- Membantu mencegah penyempitan tiub bronkiol
- Meningkatkan fungsi T-Cell dan Macrophage (Fungsi sistem pertahanan 
badan, sel darah putih)
- Meningkatkan pertumbuhan tisu.

NUTRIFERON

- Meningkatkan interferon semulajadi badan dan menguatkan tindakbalas
 imun badan terutamanya jika anda bekerja dalam persekitaran
 yang  berhabuk, jerebu dan tidak sihat.
-Sangat digalakkan bagi mereka yang telah mengalami 
jangkitan kuman dan mempunyai simptom resdung
 yang agak berat.

Jika anda berminat untuk mencuba set ini, bolehlah hubungi saya, 
Asmaa Mohamad Salleh- Pengedar Shaklee anda yang sah..

NO hp:0199426177
fb:Asmaa Mohamad Salleh

Rabu, 22 Februari 2017

SAYA NAK TURUN BERAT BADAN..MANA SATU PILIHAN TERBAIK ANTARA OMEGA GUARD SHAKLEE DENGAN LECITHIN SHAKLEE?

Saya nak kurus. Mana nak pilih antara Lecithin atau Omega Guard Shaklee?



Ramai pelanggan bila cuba untuk turunkan berat, mereka akan keliru sama ada nak pilih pengemulsi lemak antara Lecithin atau Omega Guard. Ini kerana kedua-dua produk ni dicadangkan untuk proses penurunan berat badan. Jadi sebelum anda memilih untuk mendapatkan samada Lecithin atau pun Omega Guard, apa kata baca dulu kupasan kedua-dua produk berikut.

========================================================================

Lecithin adalah makanan super semulajadi yang hebat seperti mana kebanyakan supplement yang digabungkan di dalam satu kapsul kerana ianya membekalkan gabungan lemak yang bernutrisi dan sesetengah vitamin B. Orang ramai menggunakan supplement Lecithin sejak berdekad lalu. Sumber terbaik Lecithin boleh ditemui di dalam kuning telur dan susu soya (serta otak haiwan, yang diambil sebagai makanan) tetapi kita tidak mampu untuk mengambil sumber Lecithin tersebut di dalam kuantiti yang diperlukan oleh keperluan harian kita. Ini adalah perkara yang sangat merugikan kerana Lecithin sangat berguna kepada hampir kebanyakan sel di dalam tubuh badan kita. Lecithin digunakan oleh tubuh badan kita dalam beberapa cara yang berbeza tetapi kebanyakan menggunakan supplement Lecithin terutamanya untuk kawalan kolestrol atau pun untuk meningkatkan minda.


Lecithin sebenarnya adalah campuran semulajadi phospholipid. Walaupun Lecithin bukanlah nutrien penting, ia mempunyai beberapa manfaat kesihatan yang menjadikan ianya bernilai termasuk sebagai sebahagian daripada rutin tambahan harian. Ia melindungi sel-sel anda dengan memudahkan pergerakan lemak, bahan buangan, nutrien dan ion dalam dan di luar sel-sel, sambil mengekalkan struktur sel yang kuat untuk mengekalkan bentuknya.

Terdapat banyak faedah Lecithin, seperti:
  1. Menggalakkan penurunan berat badan yang sihat. Lecithin mempercepatkan pemecahan lemak, membantu keseluruhan proses dan hasilnya boleh meningkatkan metabolisme. Ia telah digunakan agak berkesan sebagai sebahagian daripada diet yang sihat untuk menggalakkan penurunan berat badan. Terbaik dari semua kerana ia adalah semulajadi, Lecithin membolehkan badan kita untuk mengurangkan berat badan dengan betul tanpa bergantung kepada ubat-ubatan yang boleh menyebabkan kemudaratan di kawasan-kawasan lain kesihatan kita.
  2. Merendahkan kolesterol. Manfaat Lecithin untuk menurunkan kolesterol yang terkenal kerana ia telah digunakan selama beberapa dekad dalam merawat pesakit dengan kolesterol tinggi. Ia mengawal aliran nutrien dalam dan di luar sel-sel anda dan mencegah pembentukan lemak pada dinding jantung, arteri dan otak dengan memecahkan lemak. Atas sebab ini, ia bukan sahaja faedah paras kolesterol, tetapi juga kesihatan kardiovaskular kita juga.
  3. Penting untuk kesihatan hati. Doktor dan saintis telah dikenali untuk beberapa lama bahawa lesitin dan choline kedua-duanya adalah penting untuk fungsi hati dan kesihatan. Dengan mengekalkan lemak hati tersebar dalam air, lesitin dan choline boleh menghalang mereka daripada lemak terkumpul. Juga, kerana mereka mengawal aliran nutrien dalam dan di luar, mereka boleh dasarnya mengusir toksin dari hati anda sebelum mereka menyebabkan kemudaratan.

    Kepentingan Lecithin :

    Asasnya, lecithin berfungsi sebagai 'pemecah lemak' (fat emulsifier). Lecithin didapati daripada tisu haiwan dan tumbuh-tumbuhan seperti jagung, telur dan kacang soya.

    Kandungan Lecithin :

    Asid Linoleik (essential fatty acid) – amat diperlukan oleh badan. Tapi badan kita tidak boleh menghasilkannya, jadi ia perlu diambil melalui diet harian .
    Kolin – satu komponen neurotransmitter.
    Asetikolina – bekal biokimia untuk penghantaran mesej di dalam otak & sistem saraf.
    Inositol – sebagai komponen utama membran / selaput sel dalam tisu di seluruh badan.

    Kegunaan Lecithin :

    PALING UTAMA
    • Untuk proses metabolisma, kolesterol, triglycerides dan lemak darah (blood lipids).
    • Memecah serta mencairkan lemak terutama kolestrol.
    • Menurunkan total serum cholesterol dan meningkatkan kolesterol baik (HDL).
    • Membantu kawal paras triglycerides.
    • Membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluhan-pembuluhan darah.
    • Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolesterol.
    =======================================================================

    Kita sudah ketahui Lecithin boleh membantu untuk penurunan berat badan yang sihat serta merendahkan kolestrol. Bagaimana pula dengan Omega Guard? Diketahui Omega Guard adalah sumber asid lemak Omega-3 yang paling tinggi.


    Hubungan antara Omega 3 dan berat badan yang terbukti - jika kita mahu untuk menurunkan berat badan dengan cara yang lebih mudah, pastikan kita memasukkan sumber asid lemak omega-3 minyak dalam diet kita.

    Terdapat kajian mengenai banyak faedah omega-3, terutamanya yang melibatkan omega-3 dan penurunan berat badan. Seperti yang kita akan ketahui nanti, asid lemak Omega-3 tidak hanya membantu sebaliknya mereka lebih diperlukan dalam pembakaran lemak dan berat badan.

    Kenapa?

    Kerana asid lemak omega-3 adalah asid lemak yang penting untuk fisiologi normal tubuh badan kita. Tubuh kita tidak boleh menghasilkan asid lemak Omega-3 sendiri, jadi kita perlu mendapatkan mereka daripada makanan atau makanan tambahan.



    Ini adalah apa penyelidikan perubatan pepejal telah terbukti mengenai minyak Omega-3. Mereka membantu mengurangkan kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi dan merupakan bantuan yang sangat berharga dalam banyak penyakit seperti:

    • diabetes
    • sindrom usus (IBS)
    • artritis reumatoid
    • masalah kulit
    • osteoporosis
    • kemurungan
    • ADHD (perhatian defisit hiperaktif gangguan)
    • asma
    • pelbagai jenis kanser (terutamanya payudara, kolon dan prostat kanser).

    Oleh kerana kita sedang memberi tumpuan kepada kehilangan berat badan lebih mudah dengan bantuan asid lemak omega-3, di sini adalah apa yang kita perlu tahu mengenai

    Omega 3 dan Manfaat kepada Berat Badan:
    • Kandungan asid lemak Omega-3 EPA (asid eicosapentaenoic) dan DHA (asid docosahexaenoic) menurunkan paras insulin kita, jadi apa-apa kalori tambahan yang kita makan akan dibakar untuk tenaga, bukannya disimpan sebagai lemak badan
    • Omega 3 minyak adalah anti-lipogenic (blok penyimpanan lemak dalam badan anda) dan meningkatkan kadar metabolik anda, jadi anda membakar lemak badan lebih cepat
    • Omega tiga asid lemak menyekat pengeluaran kortisol, hormon yang berkaitan dengan tekanan lemak simpanan yang juga menyebabkan anda menyimpan vs membakar kalori tambahan
    • Asid lemak omega-3 telah terbukti untuk meningkatkan aliran darah ke otot semasa bersenam, sekali gus meningkatkan keupayaan badan untuk membakar lebih banyak lemak
    • Diet yang kaya dengan minyak omega-3 meningkatkan tahap gula dalam darah (hipoglisemia) dan hasilnya, kita mempunyai lebih banyak tenaga untuk menjalankan urusan seharian
    • Asid lemak omega-3 meningkatkan fungsi hati - organ lemak pengurusan anda
    • Sebagai nota sampingan, selain daripada faedah di atas Omega 3 asid lemak, terdapat beberapa faedah penting asid lemak lain yang anda perlu mengambil kira:
    • Omega-6 asid lemak GLA (asid gamma-linolenik) meningkatkan tahap serotonin - bahan kimia otak yang membuat anda makan kurang menurunkan selera makan, rasa penuh & berpuas hati lagi, dan kurang cenderung untuk overindulge
    • Tonaline atau CLA (asid linoleik conjugated), asid lemak yang berlaku kurang dan kurang dalam daging dan produk tenusu hari ini, meningkatkan kadar di mana badan anda membakar deposit lemak dan membantu anda berkembang atau mengekalkan jisim otot anda.
    Seperti yang kita telah baca, terdapat sambungan penting antara Omega 3 dan berat badan yang kita yang tidak harus diabaikan.

    Sumber asid lemak Omega-3 terbaik? Semestinya Omega Guard. Kerana terdapat pelbagai keistimewaan Omega Guard Shaklee

    • Melindungi Jantung anda ~Ia membekalkan asid lemak omega -3 berpotensi ultratulen dgn spektrum penuh bergred farmaseutikal
    • Membantu mengurangkan risiko sakit jantung ~satu penyelidikan menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega -3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.
    • Ultratulen dan bergred Farmaseutikal ~Omega Guard dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul yg memekatkan asid lemak omega -3 yg bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bhn2 berbahaya seperti merkuri dan plumbum yg terdpt dlm ikan
    • Minyak Ikan terbaik di dunia~mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dll. EPA menyihatkan jantung dan sendi,DHA penting bagi perkembangan dan fungsi2 otak.

    Selain tu, Omega Guard juga berdiri di atas standard yang bertaraf antarabangsa dengan
    1. Omega Guard Shaklee dihasilkan menerusi kaedah teknologi terkini iaitu ultratulen bergred farmaseutikal. Maksudnya ia melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yg dpt memekatkan asid lemak Omega3 paling tulen.
    2. Teknologi ini dapat menyingkirkan bahan-bahan berbahaya yg terdapat dalam ikan seperti plumbum, arsenik, merkuri, etc. Kebanyakan jenama lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrient malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesiahatn seperti plumbun,merkuri,etc . (Info tambahan didapati daripada nutrionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul. Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau 2x sahaja. Kenapa? Sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal. Shaklee sahaja yg melalui penyulingan 3x sbb nak berikan yg terbaik utk pembeli2nya)
    3. Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana di hati lah terdapat kandungan toksik tinggi
    4. Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis2 ikan dan tahap merkurinya, ikan-kan yg digunakan oleh Shaklee adalah ikan yg tahap merkurinya terendah. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yg sangat tinggi berbanding ikan lain..Ditambah dgn proses penyulingan 3x, Omega Guard memang terbaik.
    5. Omega guard (minyak ikan) Shaklee lengkap dgn 7 jenis asid lemak omega 3 yg perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Badan kita tak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni utk proses metabolisme,etc.. Jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen EPA
    6. Satu sajian Omega guard Shaklee (Recommended daily serving is 3 capsules) membekalkan 900mg asid lemak omega 3 yg perlu ie EPA dan DHA. Berdasarkan jadual dibawah, kandungan EPA dan DHA didalam Omega Shaklee antara yg tertinggi berbanding jenama lain

    fatlossboss.com

    ========================================================================

    MANA SATU NAK PILIH ANTARA OMEGA GUARD DAN LECITHIN? (kena tulis beso-beso, kang orang tak nampak dan tak menjawab soalan)

    Senang je jawapannnya. Nak sampai stesen turunkan berat badan dengan naik kapal terbang, amek lah Omega Guard. Nak naik kereta, amek lah Lecithin. 

    Agak-agak apa beza perjalanan kita menggunakan kapal terbang dengan kereta ye? Apa beza dari segi masa? Apa beza dari segi jarak? Apa beza dari segi bajet?

    JAWAPANNYA.

    Amek lah kereta (Lecithin)
    Kalau rasa nak amek masa jalan-jalan makan angin rileks-rileks.
    Kalau rasa nak makan angin dengan jarak yang jauh.
    Kalau rasa poket tak berapa nak tebal.

    Amek lah kapal terbang (Omega Guard)
    Kalau rasa nak cepat sampai ni, malas nak menunggu lama-lama.
    Kalau rasa malas lah nak duduk lama-lama.
    Kalau rasa poket tu mampu.

    berminat nak dapatkan produk shaklee ayuh pm sy..asmaa: 0199426177

    Jumaat, 17 Februari 2017

    BELI 1 PERCUMA 1

    Promosi Shaklee Bulan Februari 2017

    Apa khabar Sahabat semua? Bagaimana permulaan tahun 2017 uolls? Adakah masih on track? Kalau ya, Alhamdulillah. Keep up the momentum. Kalau belum, jangan putus asa dan teruskan usaha, berdoa.
    Nak tahu apa promosi bulan Februari 2017 ni? Sesuai sangat untuk semua golongan masyarakat. Dari untuk anak-anak, hinggalah dewasa. Ibu-ibu menyusu, bapa-bapa yang nak diet, anak-anak remaja yang masih belajar, dan ramai lagi.



    Promosi Februari 2017

    • OSTEMATRIX
      • Beli 6 Percuma 1  
      • Beli 2 Less 5% 
    • VITALEA FOR CHILDREN
      • Beli 3 Percuma 1 
    • ALFALFA COMPLEX (S) 
      • Beli 1 Percuma 1  
      • Expiry Date: Ogos 2017
    • ALFALFA COMPLEX (L)
      • Beli 1 Percuma 1 
      • Expiry Date: Jun 2017
    • LECITHIN
      • Beli 1 Percuma 1 
      • Expiry Date: April 2017
    Risau expiry date kejap sangat? Boleh ke makan lagi?
    Boleh je. In fact, kalau uolls betul-betul consistent, tak culas makan, sebenarnya cukup dan sempat habis sebelum expiry date. Pengambilan alfalfa dalam 30-60 hari, lecithin pengambilan 30 hari. Sangat sempat. Tapi kalau culas, ada skip, memang sampai la expiry date.
    Sebenarnya, supplement bukan macam makanan. Bila dah expired, tak boleh makan. Supplement bukan macam tu. Pengeluar supplement perlu meletakkan expiry date sebagai penanda aras ia tak boleh dijual lagi. Tapi masih boleh consume up to setahun dari tarikh luput. Selagi bau, warna, dan rasa tidak rosak. Tambah pula supplement Shaklee ni semulajadi, in shaa Allah, selamat dimakan.
    Berminat nak grab promosi yang menjimatkan ni? Roger akak okeh.
    Asmaa:0199426177
    Kedai shaklee akak 24jam buka

    Ahad, 4 September 2016

    Set Kecantikan Shaklee Untuk Kulit Bertahun-Tahun Lebih Muda

    Jangan abaikan kecantikan wajah kita!

    Salam ceria semua! Semoga kita semua berada dalam keadaan sihat dan ceria dan dapat melaksanakan rutin harian dengan lancar. Walaupun sesibuk mana kita di pejabat dan di rumah, kesihatan kulit wajah kita jangan diabaikan. Almakumlah, wajahlah  bahagian pertama orang lihat kita. First impression give viewer! Wajah yang sihat dan berseri akan meningkatkan keyakinan kita menghadapi orang ramai. Betul tak?

    Sebelum saya nak berceloteh lebih panjang, mari kita lihat testimoni ini terlebih dahulu.


    Woww!! Memang macam anak dara kan?? Macam mana perasaan kakak-kakak dan adik-adik semua? Teruja kan kan.  Okay, jom saya ringkaskan perubahan yang beliau dapat setelah mengamalkan ESP:
    • Badan semakin kurus dan slim kerana ESP membuatkan kenyang untuk jangka waktu yang lama.
    • Kulit semakin cerah.
    • Tona kulit semakin sekata.
    • Parut jerawat hilang tak perlu makeup tebal dah, sapu compact powder sahaja.
    • Semakin cun seperti anak dara walaupun anak dah masuk 2.

    Untuk kecantikan kulit, beliau juga mengamalkan Set Kecantikan Kulit yang mengandungi Vitamin C, Vitamin E dan B Complex untuk kesan yang lebih optimum. Mari kita lihat bagaimana ESP dan Set Kecantikan kulit Shaklee dapat membantu wajah cantik dan semakin putih berseri. 

    Energizing Soy Protein (ESP)
    • Sangat penting untuk membentuk kolagen pada kulit
    • Berperanan mempercepatkan proses pemulihan pada kulit dan mencerahkan kulit
    • Melindungi sel-sel dari kerosakan, mengecilkan pori-pori muka
    • Bertindak sebagai anti oksida, menggantikan sel-sel kulit yang baru

    Vitamin E
    • Vitamin penting untuk kecantikan kulit
    • Bertindak sebagai anti penuaan dan anti oksida, menyerikan wajah yang kusam.
    • Melindungi dan mencegah kerosakan sel, menghaluskan dan mencerahkan kulit 
    • Membantu penyerapan oksigen dengan lebih baik.
    • Mempercepatkan proses pemulihan kulit, bagus untuk mereka yang mengalami kulit yang kering
    • Berupaya mengawal kandungan minyak dalam kulit
    • Berupaya mengurangkan kesan jeragat yang ada pada kulit, menghilangkan parut-parut, mengecilkan pori-pori muka
    • Awet muda

    Sustained Release Vitamin C 
    • Antikoksidan yang berfungsi untuk melindungi antioksidan lain
    • Melambatkan proses kerosakan oleh radikal bebas yang menjadi punca kemusnahan kolagen serta masalah kulit kering, kedut serta garis penuaan.
    • Melindungi dan membaiki kulit. 
    • Bahan utama dalam sintesis kolagen.
    • Memberi kesan kulit yang sekata, cerah dan lembab.
    • Melindungi daripada jangkitan dan selesema, serta meningkatkan imuniti tubuh.


    B-Complex 
    • Menstabilkan hormon & mengurangkan stress yang boleh menganggu kulit dan menyebabkan jerawat.
    • B for Beuty! Kekurangan B-complex boleh menyebabkan kulit  wajah kusam.
    • Bagus untuk kulit berminyak, whiteheads, blackheads, parut dan kulit kering.

    Sesiapa yang menghadapi masalah kulit wajah bolehlah mengamalkan ESP dan set kecantikan kulit Shaklee. Dah berjenuh beli pencuci muka tapi hasilnya tidak seberapa. Kenapa kita tidak merawat dari dalaman? Bukankah kecantikan itu bermula dari dalam? Cantik dalam cantiklah luar. Cewoh! Berpujangga pulak saya. Tapi itulah hakikatnya. Betul tak?

    Jangan down lagi. Tingkatkan semula keyakinan diri kita mulai sekarang. Hapuskan jerawat, jeragat, kulit kusam tidak sekata dengan ESP dan set kacantikan kulit Shaklee sekarang! Pilihan di tangan kita! Jangan zalimi diri kita. Berikan yang terbaik untuk diri kita. Nikmatilah hidup kita!







    Mari kita lihat pula respon pengguna yang mengamalkan Set Kecantikan Shaklee ini.





    Muka Glowing Dan Flawless


    Adik ini baru berusia 21 tahun pada ketika gambar ini diambil. Namun dia mempunyai kesedaran tentang kepentingan suplemen untuk kesihatan dan kecantikan. Lihatlah hasilnya, dia memperolehi kulit yang gebu dan mulus walaupun sebelum ini masalah jerawat dan parut sering menghantuinya.





    Hebat ibu beranak 4 ini. Bayangkan tugasan seorang ibu yang setiap hari berasa penat, stress, dalam menguruskan hal rumahtangga dan anak-anak, bila dah hari-hari menjadi gaban melayan karenah anak-anak, sudah tentu akan reflek pada wajah, kedut, pigmentasi jangan cerita la.. Tapi Alhamdulillah, selepas mengambil Set Kecantikan Shaklee, wajah ibu ini semakin berseri-seri.



    Semua peringkat umur boleh mengambil Set Kecantikan Shaklee ini, saya sendiri pun sudah merasai kehebatannya. Jadi mommies, adik-adik manis, kalau anda rasa mahu sihat dan cantik, bolehlah mencuba Set Kecantikan Shaklee ini. Selain daripada kecantikan sebenarnya setiap vitamin ini mempunyai khasiatnya yang tersendiri dan mampu ‘menutupi’ kekurangan zat-zat yang diperlukan oleh badan kita.

    Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



    ♥ sms/whatsApp: 0199426177

    COD:PULAU PERHENTIAN,BESUT TERENGGANU

    Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

    Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM79.50 dan RM90.10 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti