Isnin, 14 September 2015

ATASI MASALAH SURNBURN DAN PORI-PORI TERBUKA DENGAN SKINCARE NUTRIWHITE SHAKLEE

Assalamualaikum dan selamat petang
Pernah tak korang berjalan-jalan semasa musim panas terik ataupun semasa bercuti, apabila pulang dari bercuti kulit “sunburn”? Apa korang buat? Ada satu ilmu Cik ma dapat bila kulit sunburn, duduk didalam satu bilik yang sangat sejuk kerana ia dapat memberhentikan kepanasan dari dalam kulit. Boleh cuba untuk mereka yang sedang bercuti..
Namun jika kulit sudah lama “sunburn” sukar untuk mendapatkan warna kulit yang asal. Ia mengambil masa dan perlukan rawatan. Cik ma pun alami masalah sunburn. Setiap kali pulang kg muka mesti jadi tahi cicak.Cik ma duduk kt pulau perhentian tau..cuaca memang panas..rata-rata orang pulau berkulit gelap tapi cik ma ni cerah la sikit..hehe..orang lain tak percaya tau cik ma ni orang pulau sebab kebanyakannya orang pulau ni berkulit gelap malah cik ma sebaliknya la kan..
Naik bot selama 30-45 minit, panas terik mentari memang membakar kulit. Cik ma pula memang langsung tidak guna krim sunblock. Jimat duit katakan..Pelajar sekolah lagi kan..=)

SAAT PERKENALAN DENGAN NUTRIWHITE

Oleh kerana bertudung, jadi Cik Ma tidak terlalu anggap ianya serius.. Lagipun bertudung tidak nampak kulit berbalam.. Berbulan-bulan  jugak proses untuk kembalikan kepada warna asal, baru-baru ini terbuka hati untuk menggunakan skincare – NUTRIWHITE (NW). Itupun sebab teruja baca testimoni rakan shaklee yang gunakan NW kulit dia makin cerah..
Bermula dengan Gentle Deep Foaming Cleanser. Sedikit sahaja penggunaannya boleh bersih satu wajah. Selepas bilasan sangat terasa lembut muka. Oppsss sudah jatuh cinta dengan foaming cleanser.
Sekarang ni cik ma sudah jatuh cinta dengan  NW.. Meskipun tidak bersolek, Makeup Remover ini sangat membantu mengeluarkan sel-sel mati serta juga black & white head.

makeup remover shaklee
 Kata customer yang dah pernah guna setanding dengan SK2 produk essence nie. Pori muka makin mengecil dan muka lembap jer. Pakai makeup pun nipis-nipis cepat sebati makeup dengan kulit.
sunburn
Satu ilmu yang baru cik ma dapat, jika anda ada masalah pori-pori besar, pastikan anda selalu gunakan toner diwajah. Setiap kali lepas ambil wudhu’ , selepas cuci muka, atau pun jika anda santai-santai dirumah.
Toner sangat membantu untuk mengecilkan liang pori. Toner mengurangkan sebum minyak keluar dengan mengembalikan kepada PH asal kulit. Sebelah malam gunakan overnight cream bagi membelai kulit dengan nutrien semulajadi sewaktu kita tidur.

5 CARA SISTEM NUTRIWHITE  BERTINDAK.

1) Mencegah
Kesan-kesan memudaratkan daripada matahari dan alam persekitaran dengan melindungi kulit anda secara aktif daripada sinar UV dan cahaya matahari yang boleh menggelapkan serta merosakkan kulit

2) Mengurangkan
Membantu mengurangkan penghasilan pigmen hitam  pada kulit menjadi gelap. Hasilnya,
  • Kulit lebih cerah berseri
  • Menggurangkan warna kulit yang tidak sekata
  • Penggunaan yang berterusan , menampilkan kulit wajah kelihatan lebih sempurna

3) Menyekat
Pemindahan pigmen hitam daripada dasar sel ke lapisan atas untuk mencegah kemunculan tompok hitam.

4) Memperbaharui
Dengan menghilangkan sel mati yang mengandungi melanin berlebihan, agar kulit cantik berseri

5) Mencerah
Bantu mencerahkan warna melanin yang sedia ada serta tompok hitam dan menyerlahkan warna kulit secara keseluruhan.

slide48

Untuk mendapatkan produk Nutriwhite ini, boleh terus berhubung dengan cik ma. Insha Allah,cik ma consult anda sebelum dan selepas mendapat produk.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



♥ sms/whatsApp: 0199426177



COD:Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi, PULAU PERHENTIAN,BESUT TERENGGANU



Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan
 setiap pembelian khas untuk anda!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan