Selasa, 29 September 2015

Good Things for Preggy Mommy to Review ; Hello Preggy Mommy!


Assalamualaikum
1465355_660087194030889_680105837_n
click for better view
Apa khabar semua harini? Alhamdulillah. Harini Aishah nak share tentang kehamilan even belum hamil. Alang alang tengah godek godek pasal pregnant kan, why not share terus ke belog? Masa tengah godek godek tu, ramai sangat share tentang surah yang boleh diamalkan masa tengah hamil.  Antara surah surah yang boleh diamalkan semasa preggy ialah :
https://cacajamal.files.wordpress.com/2014/10/97ffa-trigyy-com-surah-doa-amalan-ibu-mengandung.jpg
Some exercise might help you perhaps? Jangan exercise beria beno, jalan jalan dengan en asben pun dah cantik kan? InsyaAllah, preggy mommy pun makin sihat dan cergas tau. Pergi laa hirup udara segar nyaman tu :)
Infographic - Exercise in pregnancy
Pemakanan pun penting semasa hamil tau. Ada customer tanya, perlu ke supplement ni? I would say, YES! Sebab tak semestinya dalam makanan seharian kita akan dapat nutrien yang cukup kan? So, dalam konteks ni, supplement mainkan banyak peranan.
https://i2.wp.com/mamasonbedrest.com/wp-content/uploads/2014/09/karimums-infographic.gif
Dalam Shaklee, kami juga menawarkan supplement untuk preggy mommy tau, jangan risau, semuanya safe, natural and green. So, dalam Set Kehamilan, ada :
Semua di atas sangat essential untuk memastikan anda dapat nutrien dan vitamin yang cukup. InsyaAllah, yang penting dah usaha kan? So here, Saya list kan kepentingan tiap satunya ye.
1) Vitamin C

Seperti yang kita tau, vitamin C sangat elok untuk kulit. So, preggy mama yang consume vitamin c harus lah kulit lawa tau. Selain tu, vitamin c dapat kuatkan immune system bdan ye. Takde laa dok demam jatuh sakit semua.
Plus, vitamin c dapat kurangkan rasa loya tau. Haa,kalau nak kemam kemam buat buang rasa loya boleh try chewable vitamin c. So preggy mama, please do take vitamin c to prevent any unexpected case.
2) Vitalea

Preggy mama biasanya akan menjalani ujian darah yang akan menunjukkan samada kandungan zat besi dlm badan cukup atau tidak. Jika rendah, supplement zat besi perlu di ambil.
Vitalea as multivitamin mengandungi ZAT BESI, VITAMIN D, BETA KAROTENA, KALSIUM, BORON, MAGNESIUM dan BIOTIN.
Badan akan menggunakan zat besi yg tersimpan dalam badan sekiranya ibu kurang mengambil zat besi dlm diet. Akibatnya, penyimpanan zat dlm badan akan berkurang and lead to anemia
Risiko pramatang dpt dikurangkan dengan zat besi juga. Bayi yg bakal lahir juga mempunyai simpanan zat besi dlm bdn mereka yg berasal dari darah ibunya melalui uri dan boleh bertahan 4 bulan.
Vitalea jugak bertindak sebagai 
  • penambah tenaga
  • pelengkap nutrisi
  • melambatkan proses penuaan
  • membantu cantikkan kulit wajah, kuku
  • kurangkan rambut gugur
So preggy mama, please do take vitalea to prevent any unexpected case. :)
3) Ostematrix


Dalam Shaklee, supplement kalsium di panggil Ostematrik. Sekiranya intake kalsium, si ibu laaa macam2 kena effect macam sakit belakang laa, sakit gigi laa, kuku pun mcm nampak rapuh sebab baby dah amek kalsium awak.
So, preggy mama sekalian, awak perlukan kalsium bagi pembentukan tulang dan pertumbuhan gigi bayi especially trimester ketiga. Kalsium penting untuk elakkan kekejangan otot kaki ibu. Ostematrix selalu di ambil for those yang tak boleh minum susu, atau kalsium intake yang tak cukup. Kalau Preggy Mama sembelit, Ostemarix juga dapat membantu dalam kes tu tau. takde laa gelisah jek.
Kekurangan kalsium yg serius boleh mendedahkan preggy mama kepada risiko pre-eklampsia yang boleh membawa maut kepada mama dan baby. Preggy mama, takmo lengah lengah tau. Jum dapatkan OSTEMATRIX SHAKLEE sekarang!
Pengambilan Ostematrix yang berbentuk tablet merupakan salah satu alternative for those yang susah nak minum susu. Yang penting awak dapat kalsium yang cukup tauuuu.

So preggy mama, please do take Ostematrix to prevent any unexpected case. 
4) B Complex

Asid folik penting terutamanya semasa trimester pertama kehamilan. Pengambilan asid folik boleh kurangkan risiko bayi mengalami kecacatan tulang belakang ( kecacatan tiub neural). Kecacatan tiub neural iaitu spina bifida berlaku apabila saraf di dalam tulang belakang terdedah dan rosak.
Asid folik dengan dos 400mcg perlu di ambil setiap hari (asid folik shaklee = 200mcg) sehingga sekurang kurang nya 12 minggu pertama kehamilan. 
Bcomplex membantu anda kekal bertenaga lebih2 lagi semasa trimester pertama dan ketiga, dan juga membantu maintain good concentration of haemoglobin whih means prevent anemia.
Selain tiu, faedah acid folic adalah seperti berikut :
  • diperlukan oleh bayi untuk membina sel-sel baru.
  • membaiki DNA yang rosak dalam sel.
  • mengurangkan masalah bayi yang dilahirkan dengan kecacatan saraf seperti spina bifida dan neural tube defect
  • mengurangkan kebarangkalian mendapat anak mempunyai masalah bibir dan lelangit bercelah
  • mengelakkan kecacatan jantung dan risiko kelahiran pramatang untuk bayi
  • mengelakkan kecacatan tulang belakang bayi
  • meningkatkan sel darah merah dalam badan ibu mengandung (pembekalan oksigen)
So preggy mama, please do take Bcomplex to prevent any unexpected case. :)
5) Omega Guard

Haaa,omega guard di makan semasa bulan ke tujuh, yang dah masuk trimester la ye dan berhenti bila masuk bulan ke 8. Lepas bersalin baru consume balik tau. Sebab ape? Haa,kne laa beli dlu,baru tau. Khas utk customer Aishah ye.
Benefits omega guard: 
  • penting untuk perkembangan penglihatan dan saraf bayi dalam kandungan.
  • dapat kurangkan risiko alergi pada baby
  • elakkan masalah bayi pra matang
  • elakkan risiko berlakunya pre-eclampsia ( tekanan darah tinggi)
  • kurangkan bayi mendapat ekzema
  • mengandungi DHA + EPA
  • membantu perkembangan otak bayi.
So preggy mama, please do take omega guard to prevent any unexpected case
6) Energizing Soy Protein (ESP)
Antara komposisi utama dalam susu ibu ialah protein. Protein adalah makanan sel. Protein berfungsi mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu
  • Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan
  • Pembinaan hormon, enzim dan antibodi memerlukan protein. Selain itu protein dikatakan membantu mengawal keseimbangan asid bes untuk mengangkut nutrien dan sumber tenaga.
  • ESP memberi tenaga berkekalan untuk ibu yang tahan selama berjam-jam lamanya.
  • Selain itu ESP membantu ibu memperolehi kesan yang optimum untuk pengambilan vitamin-vitamin lain.
  • Kulit juga menjadi lebih licin, gebu dan anjal
Pengambilan nutrisi yang lengkap dan berkhasiat sepanjang kehamilan adaah kunci utama kepada:
  • Perkembangan otak dan minda bayi yang sempurna
  • Perkembangan bayi yang sihat
  • Pencegahan bayi dari mendapat jaundice
Set Mengandung Basic: Vitalea + B Complex + Vitamin C + Ostematrix berharga RM300, harus laa diingatkan ye, Set ini sangat BERBALOI dan JIMAT. Sebab rata rata vitamin ada 120 biji dan tahan sehingga 4 bulan.
Cara makan?
 
Setiap individu adalah berbeza, dan cara makan vitamin Shaklee pun berbeza tau. Contoh, cara makan ibu hamil yang ada Diabetes berbeza dengan yang ada anemia. Haa, mana boleh sama, sebab tu awak kena rujuk dan cari SID yang ada lebih pengetahuan dan rajin research sikit.
Cara makan sangat exclusive dan hanya untuk customer saya saja ye. So,  Preggy Mommy and Father-To-Be yang mahukan terbaik,
boleh whatsapp atau email saya untuk sebarang pertanyaan dan jangan lupa promosi yang saya kabo awal awal tadi ye.InsyaAllah, saya akan menjanjikan harga yang terbaik berserta consultation yang complete utk rujukan anda.
Till then, jaga diri ye Preggy Mommy semua! Lepas dah selamat bersalin, boleh  beli Set Berpantang pula :)


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



♥ sms/whatsApp: 0199426177
COD:PULAU PERHENTIAN,BESUT TERENGGANU dan UKM BANGI, SELANGOR

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM79.50 dan RM90.10 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti




Tiada ulasan:

Catat Ulasan