Jumaat, 4 Disember 2015

RAWAT KULIT TERBAKAR

Kesan terbakar di muka tentunya akan membuat kulit kita menjadi berkerut dan parut yang kekal. Tapi Alhamdulillah, dengan tindakan cepat seorang ibu ia dapat menyelamatkan anaknya.
Kisah adik Haziq :
“Haziq ini sedang melihat longgokan sampah di luar rumah yang sedang dibakar. Tanpa disedari, ada sebotol air freshener ambi pur dalam longgokan sampah tersebut. Jadi, bila dah pressurised … meletuplah jawabnya dan api yang menyala tadi terus menyambar muka si Haziq.”
” masa kena tu liza sapu dengan herbal cream..esok pagi cuci tempat terbakar dengan basic h dan sapu herbal cream.keesokkan tempat terbakar jd hitam sesangat macam dalam gambar tu..next day kulit yang terbakar dah menggelembung. banyak tempat gakla yang menggelembung..hari ke3 kulit dah kering dah menggelupas cikit2.sampaila hari ke 9. totally kulit dah habis menggelupas.tinggal proses nk ilangkan parut jer. liza sapu dengan vit e 3x sehari..dalam pada masa yang sama liza bagi haziq mealshake, chewable vit c ”

Krim pelbagai guna untuk mengekalkan kelembapan dan kesejukan pada kulit muka.

Mengeringkan luka.

Kaya dengan protein yang dapat membantu pembentukan sel-sel baru bagi menggantikan sel-sel kulit mati yang telah tercedera, mengandungi 24 vitamin dan mineral bagi membantu mempercepatkan proses pemulihan luka serta memberi warna kulit yang lebih sekata dan mengurangkan parut.

Pembentukan kolagen bagi pemulihan kulit wajahnya selain membantu meningkatkan imuniti agar tidak luka disambar api tersebut tidak mudah dijangkiti kuman

Bak kata pepatah, sediakan payung sebelum hujan. Adalah lebih baik jika kita sentiasa sedia kan Basic H danHerbal Blend Cream di rumah kita. Saya sendiri sentiasa gunakan 2 benda ni.
Untuk Basic H selain daripada memudahkan kita untuk kerja2 mencuci, malah Basic H juga berperanan seperti first aid di rumah. Bila anak jatuh ke, demam, gatal2, ruam dan lain2 gunalah Basic H.
Herbal Blend Cream kita sapu di tempat yang sakit tersebut, untuk gigitan serangga pun bagus. Bukan itu sahaja, tumit pecah pun boleh..parut2 lama pun boleh letak untuk mengurangkan rasa kasar dan hitam.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



♥ sms/whatsApp: 0199426177
COD:PULAU PERHENTIAN,BESUT TERENGGANU

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM79.50 dan RM90.10 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti

Tiada ulasan:

Catat Ulasan