Rabu, 29 April 2015

4 Khasiat GLA untuk Kulit yang Semua Wanita Pasti Inginkan

Semua wanita suka cantik. Badan cantik, mata cantik dan kulit cantik.

Kajian di University New York kata kita ada 7 saat untuk first impression kepada seseorang dan orang akan tengok kulit dulu untuk gambarkan kita menarik atau tak.

Masa kita kecil, kulit mulus dan cantik. Bila dah masuk umur 20an, mulalah adagaris halus dekat muka, kulit makin kering. Bila dah hampir menopause lagi dasat. Kulit kedut-kedut, kering melampau dan kusam.

Argh.

Ada satu jenis asid lemak dalam badan, bila dia kurang dalam badan, boleh mendatangkan banyak masalah kulit, psoriasis, ekzema dan kulit berkedut. Tapi AWAS, bukan sebarang asid lemak ni.

Nak tahu apa asid lemak tu?
Ya. ia adalah Gamma Linolenic Acid( GLA)

Kenapa GLA penting? Sebab ia banyak berkait dengan kecantikan wanita.
Wahh. Mesti teruja nak tahu kan?


Jom cek 4 khasiat dan kelebihan GLA terutama untuk kulit







Khasiat 1: GLA adalah rahsia kulit glowing dan nampak lebih muda. 
Ada satu kajian di mana sekumpulan wanita ambil makanan tambahan GLA, kurang dari 60 hari didapati kulit mereka tak hilang kelembapan. Moist dangebu je.

Satu pertiga daripadanya yang ada masalah rashes kulit dan gatal-gatal,hilang dah gatal-gatalnya. Kulit mereka pun tak berapa kering dan nampak glow.






Khasiat 2: Wanita Menopause dan Kulit
Bila dah menopause, ada satu enzim dalam badan yang tukarkan asid lemak ni dari makanan dah tak berfungsi. So, GLA dalam badan pun kurang. Sebabkan GLA kurang, kulit pun akan mula kusan dan berkedut apabila fasa menopause. Wanita menopause sering tertekan melihat kulit merekabertambah kering dan kasar. 

Untuk kembalikan kelembapan kulit, wanita menopause perlu ambil GLA.Kesan lebih parah pada kulit kering adalah dengan terjadi ruam dan ekzema.






Khasiat 3: GLA bantu kurangkan ruam kulit dan ekzema
GLA bukan sahaja penting nak elak kulit berkedut dan kering, ia juga boleh bantu kurangkan kehilangan air dari kulit. Masalah kulit seperti ekzema, psoriasis, rosacea, dermatitis, jerawat dan kulit kering terjadi bila GLA dalam badan kita kurang.

60 pesakit diberi 500mg GLA sehari untuk masalah ekzema dan 90% mengalami pemulihan dalam 12 minggu.







Khasiat 4: GLA dan sunburn
GLA juga boleh kurangkan masalah keradangan dan sunburn pada kulit disebabkan gelombang UV. Satu kajian di Scandinavian menunjukkan mereka yang ambil GLA supplement boleh kurangkan kesan UV pada kulit. Kulit lambat menjadi merah dan pedih terbakar. Siapa yang malas nak pakai krim elak sunburn, boleh ambil GLA untuk penjagaan kulit dari dalam.




GLA SHAKLEE
Dapatkan GLA Shaklee untuk kesan kulit yang glowing dan cantik. Hanya RM96.73untuk sebotol. 60 biji




Testimoni 1


Testimoni 2



Berminat??


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



♥ sms/whatsApp: 0199426177

COD:PULAU PERHENTIAN,BESUT TERENGGANU

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM79.50 dan RM90.10 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti

Tiada ulasan:

Catat Ulasan