Isnin, 7 Mac 2016

apa yang ada dalam air minuman kita?- JUG FILTER AIR SHAKLEE: GET CLEAN WATER PITCHER SHAKLEE YanG TERBAIK!






Bila bercerita tentang penapis air, tujuan utamanya adalah untuk menapis segala bahan tercemar yang ada dalam air. Tahukah anda, sebelum bekalan air bersih sampai ke rumah kita, ia terpaksa melalui beberapa peringkat. Agaknya kalau kita melihat bekalan air yang belum di proses sebelum disalurkan ke rumah kita sudah tentu kita 'tidak lalu' untuk minum pun kan?





Sebenarnya, apa yang ada dalam air minuman kita?



Tahukah anda bahawa air pili yang sampai ke rumah kita turut mengandungi bahan kimia dan bahan-bahan pencemar yang lain? Bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan anda sebenarnya boleh hadir dalam air minuman yang kita minum setiap hari. Logam berat, sisa pencemaran industri mahu pun racun perosak. Bahan cemar berbahaya ini boleh memasuki bekalan air kita dan mempunyai potensi untuk mewujudkan masalah kesihatan dalam jangka panjang.

Ni demo water pincher shaklee..masa saya pergi program health and wellness shaklee..sangat best..ada nampak perubahan air yang ditapis dengan jug shaklee dan air mineral keluaran syarikat klang =)































Air mineral berubah warna bila dicampur dengan klorin







Air mineral diukur nilainya




Menurut Amerika Syarikat agensi perlindungan alam sekitar, air yang kita minum adalah bertanggungjawab sehingga 20% daripada pendedahan plumbum pada manusia. Dan laporan EPA menunjukkan bahawa sekurang-kurangnya 13% daripada sistem rawatan air negara telah melanggar akta air minuman yang selamat dalam setiap lima tahun yang lalu.

Ini bermakna, air yang kita ambil terus daripada pili rumah kita kurang selamat walau pun telah dimasak sebelum diminum. Air yang kita masak hanyalah membunuh bakteria yang ada tetapi logam berat masih ada di dalamnya. Walaupun air tersebut kelihatan jernih, ia masih menyimpan bahan tercemar yang tidak kelihatan. Kesan jangka pendek memang sukar dilihat. Cuba bayangkan apa akan berlaku 20-30 tahun akan datang kepada tubuh kita jika kita mengabaikan penggunaan air bertapis untuk diminum?









kebaikan Get Clean Water Pitcher ni sebelum saya bercerita panjang lebar tentangnya:



Berfungsi sama seperti penapis air yg biasanya dipasangkan di paip sinki.
1 filter boleh menuras sebanyak 303liter (80gelen) air (lebih kurang dalam 4 bulan kalau sering digunakan).
Terdapat penanda aras yg memberitahu apabila filter perlu ditukar.
Boleh diletakkan di atas meja untuk terus menghidangkan air kosong kepada tetamu atau ahli keluarga. Design juga amat menarik.
Menapis lebih 3,000 jenis bahan pencemar di dalam air minuman.
Selamat diminum walaupun untuk kanak-kanak.
Rasa air yg sedap.
Tak perlu modal beribu-ribu ringgit. Hanya RM460 bagi starter set yg mengandungi Pitcher,Housing Kit & 3 Filter.
Replacement Filter juga adalah sangat-sangat mampu milik iaitu RM161 untuk 3 filter.

Set Starter Pack Get Clean Water Pitcher Shaklee




MEMPERKENALKAN GET CLEAN® WATER

Get Clean® Water merupakan sistem penurasan air multipaten baru yang menghasilkan air yang lebih sihat. Berbanding dengan jag air yang lain, Get Clean® Water menggunakan sebatang blok karbon padu untuk membersihkan air anda serta mengurangkan bahan-bahan cemar yang sukar disingkirkan termasuklah kandungan plumbum sehingga 99%.

Get Clean® Water merupakan sistem penuras jag air pertama yang menggunakan blok-karbon yang boleh diisi semula. Jadi, kuranglah botol plastik yang perlu dibuang. Ia juga berupaya menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan.

Air yang lebih bersih dan sihat ataupun bumi yang lebih bersih dah sihat?
Sudah tentu kita boleh menikmati semuanya!

Menandingi Jenama Terkemuka yang Lain!
• Disahkan dapat mengurangkan kandungan plumbum, merkuri, kadmium dan bahan-bahan cemar lain. disamping mengekalkan kandungan mineral air yang sihat!
• Disahkan dapat mengurangkan klorin, jadi ia dapat mengurangkan ancaman kesihatan yang disebabkan oleh bahan sampingan klorin!
• Disahkan dapat menuras 303 liter (80 gelen) air bagi setiap turasan -dua kali ganda lebih daripada jenama terkemuka.
• Sistem Penuras Jag Air berblok- Karbon Isian Semula yang pertama

Pilihan Bijak!

• Hanya beberapa sen bagi seliter air
• Air yang lebih sihat dan rasanya yang enak
• Jag Air bermeter automatik pertama yang menunjukkan jumlah gelen air yang telah dituras- tidak memerlukan kuasa elektrik
• Ringan dan mudah dibawa (Sangat suka ciri ini-nak gi berkelah pun saya boleh bawa Water Pitcher pasni..hehe.. i likeeeee u!)
• Menjimatkan kos – tanpa perlu dimasak (Ni juga salah satu sebab saya nak...saya macam tak sempat jer nak masak air dan sejukkan pada suhu bilik untuk kegunaan harian tiap2 hari)

KEISTIMEWAAN SHAKLEE
SELAMAT: “Menyingkirkan kandungan plumbum” dan banyak bendasing lain
Get Clean® Water ini berupaya mengurangkan pelbagai jenis bahan cemar berbahaya yang mungkin terkandung di dalam air. Ia juga diiktiraf oleh Persatuan Kualiti Air (Water Quality Association [WQA]) yang ianya dapat mengurangkan plumbum dan banyak bendasing lain.

PILIHAN BIJAK: Menjimatkan Kos
Rakyat Malaysia banyak membazirkan wang dengan meminum air botol. Dengan hanya berapa sen seliter sahaja, Get Clean® Water dapat memberikan air yang bersih dan rasanya yang enak dengan meter bijak yang menandakan bilakah masanya untuk anda menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.

HANDAL: Lebih banyak air bersih pada setiap masa
Get Clean® Water menghasilkan 303 liter (80 gelen) daripada setiap turasan yang mana dua kali ganda lebih banyak berbanding jenama lain dan mengurangkan bahan cemar yang mungkin wujud dalam air dan berbahaya kepada kesihatan anda.

MESRA ALAM
: Memelihara alam sekitar
Get Clean® Water ini menggunakan sistem Penuras Jag air dengan blok-karbon isian semula yang pertama, di mana ianya dapat mengurangkan timbunan sisa. Dan lagi, setiap penuras diperbuat daripada arang tempurung kelapa yang tahan lasak dan baik terhadap alam sekitar.

Kelebihan Penapis Air Shaklee

Ringan, mudah dibawa ke mana-mana sahaja. Setiap kali travel, saya akan bawa jag penapis air ini bersama-sama.
Cara pemasangannya ringkas. Saya pasang sendiri je di rumah berdasarkan manual yang diberi. Jimat masa dan tenaga.
Tidak perlu penyelenggaraan untuk membersihkan 'filter'. Cukup 303 liter atau 80 gelen, filter hanya perlu ditukar kepada 'filter' yang baru. Filter ni tak mahal pun harganya, sangat mampu milik. Saya yakin, segenap lapisan masyarakat pun mampu memilikinya.
Rasa airnya sangat segar dan air yang ditapis oleh penapis comel ini jugak sangat jernih. Setanding dengan penapis air yang berharga beribu-ribu ringgit tu...jimat pun jimat.
Sangat mudah digunakan. Hanya tuangkan air ke dalam jag, tunggu sehingga selesai ditapis, kemudian minumlah air dengan gembira...

PERBEZAAN Penapis Air SHAKLEE



Testimoni Pengguna yang Berpuas Hati

















Teruja kan tengok testimoni mereka ni. alhamdulillah, Shaklee Get Clean Water Filter ni semakin mendapat tempat di hati pengguna di Malaysia. Harga pun tak sampai RM500 pun. Memang berbaloi-baloi..tak payah nak bayar ansuran bulanan...sangat menjimatkan!

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



♥ sms/whatsApp: 0199426177

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM79.50 dan RM90.10 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti

Tiada ulasan:

Catat Ulasan