Sabtu, 17 Oktober 2015

RAWAT ASTHMA TANPA NEBULIZER DAN UBAT-UBATAN

ANAK ANDA ADA ASTHMA?

Asma selalunya sinonim dengan nama seorang perempuan. Entri kali ini bukan nak bercerita tentang perempuan bernama Asthma tapi nak sharing bahayanya penyakit asthma. Apa itu penyakit asthma?


minyak ikan shaklee mencegah penyakit asma

Asma adalah penyakit kronik berpunca daripada kekejangan otot di cabang tenggorok yang menyebabkan saluran pernafasan bengkak dan sempit. Meskipun ia tidak boleh diubati, asma boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan melalui penjagaan rapi.

Masalah semput atau pun  Ashtma  merupakan antara masalah pernafasan yang popular di Malayasia. Nak tahu tak macam mana Asthma  terjadi? Okay, macam ni.  Asthma  berlaku apabila saluran pernafasan menjadi sempit lebih daripada keadaan normal.
Atasi Asthma
Punca saluran pernafasan menjadi sempit ialah akibat mukus yang menempel atau berkumpul di bahagian dinding saluran pernafasan anda.
Cuba tengok gambar ni. Betapa sempitnya saluran pernafasan penghidap  Asthma  semasa mendapat serangan  Asthma . Sebab itulah penghidap Asthma mengalami kesukaran bernafas bila diserang.
Atasi Asthma
Malah, pakar-pakar turut menganggarkan 80 peratus daripada kematian di kalangan penghidap asthma boleh dicegah jika mereka diberi pendidikan yang sempurna bagi menangani penyakit berkenaan. Walaupun ia tidak berjangkit, asthma boleh diwarisi, di mana anak-anak kepada penghidap penyakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi.
Berdasarkan perangkaan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), terdapat lebih daripada 100 juta penghidap asthma di seluruh dunia. Daripada jumlah tersebut, kira-kira satu juta adalah penduduk Malaysia dan 340,000 merupakan kanak-kanak di bawah 15 tahun.


Apakah yang menyebabkan  Asthma ?
 Asthma  lazimnya berlaku disebabkan oleh masalah alergik terhadap sesuatu contohnya, habuk, bulu haiwan, ‘dust mites’, jerebu, cuaca terlalu sejuk dan lain-lain

 Atasi Asthma  Tanpa Nebulizer dan Ubat-ubatan
minyak ikan shaklee mencegah penyakit asma
Salah satu kebaikan Omega Guard Shaklee membantu menangani penyakit asma. Menurut satu kajian yang dijalankan di Indiana University, mendapati golongan dewasa yang mempunyai tahap asma 'mild to moderate persistent asthma', yang mengambil suplemen Omega-3 setiap hari dalam masa 3 minggu menunjukkan pengurangan penggunaan 'emergency inhaler' sebanyak 31%Ini menunjukkan mereka tidak lagi terlalu bergantung pada ubat sedutan yang mempunyai steroid itu.
Meskipun kanak-kanak lebih terdedah kepada asma, ia boleh dikurangkan dengan memastikan mereka mendapat pemakanan yang dapat mencegah penyakit tersebut. Satu kajian di Hospital Diraja Prince Alfred, Australia menunjukkan mereka yang makan ikan lebih dari sekali seminggu dapat mengurangkan risiko yang berkaitan dengan masalah pernafasan.
.
Hasil kajian itu mendapati tidak wujud kumpulan makanan atau khasiat lain yang mempunyai kaitan dalam meningkat atau mengurangkan risiko asthma kecuali ikan. Ini memberi gambaran bahawa pengambilan minyak ikan dapat mencegah penyakit asma terutama semasa kecil. 

Bagi mereka yang menghidap asma kronik pula, pengambilan dos tinggi minyak ikan dapat mengurangkan serangannya. Ikan atau minyak ikan mengandungi Omega-3 yang kaya dengan Asid Lemak Essential (EFA) dan Asid Docosahexanoic (DHA)Omega-3 inilah yang bertindak mencegah penyakit asma ketika kanak-kanak, serta dapat mengurangkan serangan bagi mereka yang menghidapinya.

Omega Guard Shaklee Minyak Ikan Terbaik di Dunia
Terdiri daripada 7 Asid Lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA (Elcosa Pentaenoic Acid),DHA (Docosa Hexaenoic Acid), EDA  menyihatkan jantung & sendi, manakala DHA penting bagi perkembangan & fungsi otak. Omega Guard dihasilkam melalui suatu proses penyulingan proprietari 3 molekul yang memekatkan Asid Lemak Omega 3 yang bermanfaat & semulajadi, disamping menyingkirkan bahan merbahaya seperti plumbum & merkuri yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan. Satu hidangan Omega (3biji) menyediakan 990mg Asid Lemak Omega-3.

Saya menyeru kepada ibu bapa di dalam dunia ini untuk memberikan Omega Guard Shaklee kepada anak mereka yang menghidap asma. Ini adalah langkah pertama untuk mengurangkan penggunaan inhaler sekaligus dapat hidup tanpanya suatu hari nanti. Tiada inhaler tiadalah steroid. Insyallah Omega Guard Shaklee membantu menangani penyakit asma anak anda.



Jom lihat  Testimoni Pengguna Vitamin Shaklee  untuk masalah  Asthma  ni.
Atasi Asthma
Puan Sariah ni penghidap  Asthma  selama berpuluh-puluh tahun. Alhamdulillah semenjak mengamalkan Vivix Shaklee, beliau dah kurang bergantung kepada Nebulizer.
 Okay, jom tengok pulak Testimoni Omega dan Meal Shakes Atasi Asthma ..
Testimoni Atasi Asthma
Alhamdulillah semkain ramai penghidap  Ashtma  yang dah mengamalkan  Vitamin Shaklee  untuk membantu mengatasi masalah  Asthma  mereka. Kesemua mereka sangat berpuas hati dan akhirnya menjadi peminat tegar  Vitamin Shaklee .
Mereka dah semakin sedar tentang kesan jangka panjang jika bergantung kepada ubat-ubatan berasakan dadah seperti Nebulizer.
So, mana satu pilihan anda?
Nebulizer atau  Vitamin Shaklee ?

Jika anda inginkan sesuatu yang semulajadi, selamat dan berkesan untuk atasi  Asthma , pastikan ianya adalah  Vitamin Shaklee ye.:)

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



♥ sms/whatsApp: 0199426177


COD:PULAU PERHENTIAN,BESUT TERENGGANU dan UKM BANGI, SELANGOR

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian
 khas untuk anda!

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) 
sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian
 RM79.50 dan RM90.10 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang 
menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti

Tiada ulasan:

Catat Ulasan