Isnin, 4 April 2016

Mealshake Shaklee Bahaya Untuk Kanak-Kanak?ehh..tajuk pun menakutkan je..please baca sampai habis erk


Setiap ibu mahukan kesihatan yang sempurana untuk anak mereka. Malah anak yang sudah sediakala sihat dan ceria pun ibu masih rasa tidak puas hati sebab anak tiada selera makan. Rasanya tiada seorang ibu pun yang ingin melihat anak mereka sakit dan terlantar di Hospital. Betul tak?  Bila anak dah mula sakit, ibu pasti akan mencari sesuatu untuk mengubati penyakit anaknya itu. Adakah dengan memberi Mealshake Shaklee segala masalah akan selesai atau penyakit lain pula yang muncul? Apa yang bagus sangat dengan Mealshake Shaklee ni? Tak bahayakah untuk kanak – kanak?

Mealshake Shaklee
Mealshake Shaklee

Sekiranya anak anda selalu sakit, demam, selsema, batuk, sembelit, tiada selera makan dan sebagainya anda tentu susah hati dan ingin mencuba Mealshake Shaklee kan? Betul tak? Tetapi berjaga – jaga sekiranya anak anda..
1) Alah Kacang Soya dan Susu Lembu
Sekiranya anak anda alah kepada kacang soya, susu lembu dan lactose intolerance. Maka Mealshake Shaklee tidak sesuai untuk anak anda. Ini kerana Mealshake Shakle mengandungi sumber kacang soya, susu lembu dan sedikit laktosa. 
Tetapi bagi meraka yang tiada alah kepada kacang soya dan susu lembu memang tidak menjadi masalah. Ini kerana bahan – bahan yang digunakan adalah bahan – bahan yang semulajadi. Kacang soya dan lactalbumin (sejenis susu) adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sel tubuh kita.

2) Bawah 1 Tahun
Anak yang bawah satu tahun tidak dibanarkan mengambil Mealshake Shaklee walaupun secubit! Ingat ye, selepas kanak – kanak sudah berusia 1 tahun barulah kita boleh memperkenalkan pelbagai pemakanan kepada meraka. Bila dah mencapai umur 1 tahun ke atas, sebagai ibubapa anda perlu mengajar mereka untuk merasa pelbagai jenis makanan disamping meneruskan penyusuan susu ibu sehingga berusia 2 tahun. Lihat gambar di bawah, cadangan permakanan yang disyorkan oleh UNICEF.
Pemakanan Bayi
Pemakanan Bayi

Ramai pengguna keliru dengan cara pengambilan Mealshake Shaklee untuk anak mereka. Malah ada juga yang memberi kepada kanak – kanak bawah 1 tahun. Apa yang anda harus tahu ialah, serving 34g yang dicadangkan oleh Shaklee adalah panduan untuk orang dewasa dan kanak – kanak yang sudah mempunyai penghadaman yang matang. 
Sekiranya anak anda berusia 1 tahun sehingga 4 tahun ada cara – cara tertentu dan berapa sukatan yang dibenarkan. Panduan pengambilan Mealshake Shaklee akan saya berikan kepada semua customer saya. Pastikan anda mendapat segala panduan dan cara pemakanan yang betul. Jangan menyesal dikemudian hari pula!
Image result for cara minum mealshake shaklee
Mealshake Shaklee adalah suplemen, bukannya makanan rugi untuk kanak – kanak dan bukannya pengganti makanan harian untuk anak anda. Mealshake Shaklee adalah mutivitamin berbentuk serbuk yang :
  • menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat.
  • Merupakan sumber serat terbaik dan juga mengandungi protein
  • Membekal kalsium harian yang diperlukan badan
  • Index Glisemik rendah membuatkan plukosa dilepaskan secara perlahan – lahan dan teratur bagi kegunaan sel badan.
Mealshake Shaklee amat sesuai untuk kanak-kanak berikut :-
  • Terlalu Aktif dan kurang makan. Pada usai mereka ini perkembangan fizikal dan mental mereka sangat pesat. mereka semakin sibuk untuk mengekplorasi serta mencuba pelbagai benda baru sehinggakan lupa dan tiada masa untuk makan. Mealshake menyediakan 24 jenis vitamin , mineral dan zat yangh diperlukan. kekurangan zat dalam badan menyebabkan kurang penyerapan vitamin.
  • Masalah Kulit seperti Ekzema dan allergik. kandungan Mealshake yang terdiri dari Vitamin A, C, E, Zink dan selenium yang merupakan agen anti oksida membantu melembabkan , melicinkan dan juga menghaluskan kulit.
  • Masalah sembelit. Antara punca sembelit di kalangan kanak-kanak ialah kurang pengambilan serat. Mealshake kaya dengan kandungan serat larut seperti sayuran dan buah-buahan yang berkualiti tinggi untuk melancarkan proses pembuangan air besar.
  • Kurang berat dan Kurang selera makan. Mealshake amatlah terbukti sebagai penambah selera anak-anak. Tiada lagi masalah untuk menyuruh mereka makan sebab bila amalkan Melashake mereka sendiri yang akan datang minta makanan dengan kita. 
  • Sesuai untuk kanak-kanak yang mempunyai masalah asma atau lelah
  • Juga disarankan untuk kanak-kanak yang sering tidak sihat kerana kandungan Vitamin B- Complex, zat besi yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat serta meningkatkan antibodi anak-anak.
Persoalannya ialah .. ” Mealshake tahan berapa lama ? ” Dan ” Bagaimanakah cara pengambilan yang betul ? “
Sukatan Mealshake bergantung kepada peringkat umur. Dan pastikan pengambilan Mealshake mengikut sukatan yang betul.

Image result for cara minum mealshake shaklee
CARA PENGAMBILAN YANG BETUL
Sukatan untuk Kanak-kanak (Umur 1 Tahun hingga 2 tahun)
  • Setengah sudu kecil sehari
Sukatan untuk kanak-kanak (Umur 2 Tahun hingga 4 Tahun)
  • Satu sudu kecil sehari
Sukatan untuk Kanak-Kanak (Umur 4 Tahun hingga 12 tahun)
  • Satu sudu besar setiap hari
Sukatan untuk Dewasa (Umur 13 tahun ke atas)
  • 2 sudu besar setiap hari
**  Satu canister Mealshake boleh bertahan sehingga 3 atau 4 bulan bergantung kepada penggunaan.
** Tidak sesuai untuk kanak-kanak umur setahun kebawah


Susah hati bila anak selalu sakit? Cemburu bila melihat anak orang lain sihat, tembah, ceria dan riang sentiasa? Dapatkan Mealshake Shaklee sekarang juga. JANGAN TERLAMBAT!

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan produk boleh hubungi saya di:



♥ sms/whatsApp: 0199426177
COD:PULAU PERHENTIAN,BESUT TERENGGANU

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EXCLUSIVE dengan setiap pembelian khas untuk anda!

Jika anda ingin menikmati harga penjimatan potongan harga (diskaun) sehingga 20%, anda boleh mendaftar sebagai ahli Shaklee. Keahlian RM79.50 dan RM90.10 sahaja seumur hidup dan anda berpeluang menikmati lebih banyak keistimewaan lain selepas mendaftar sebagai ahli nanti

Tiada ulasan:

Catat Ulasan